25 ianuarie 2010

Paine neagra cu cartofi

Imi place foarte mult sa fac paine iarna! Nu stiu clar de ce... poate ca e frig afara si caldura din casa imi dau un sentiment in plus de siguranta si confort... poate datorita mirosului inconfundabil de paine calda... sau poate sentimentului ca stiu ce mananc... sau poate toate la un loc!
Consider ca cea mai buna paine iese atunci cand vrei sa fii doar cu tine... sa te relaxezi... pentru mine e o placere sa intru in bucatarie sa imi pun toate ingredientele la indemana si sa ma apuc de framantat paine...

Continui cu painea neagra cu seminte si cartofi

- 1 kg faina de grau neagra
- 1 ou
- 1 cartof mare sau 2 mai mici...
- ceva seminte de in dupa pofta inimii si dispozitie
- 1 lingurita de zahar
- 1 lingurita de sare
- 50 gr de drojdie
- 550 ml apa
- 100 ml ulei

Am facut maiaua.. apa, sarea, zaharul si uleiul. Pun drojdia in apa calduta si amestec pana se topeste zaharul si sare si se dizolva drojdia.





Cartofii fierti ii pisez ca pentru piure si ii pun peste faina cu ou. Adaug si semnitele de in si incep sa framant cu maiaua.



Am lasat aluatul sa creasca jumatate de ora in loc cald si ferit de curenti reci de aer. L-am impartit dupa aceea in doua. O jumatate am pus-o la tava cealalta jumatate am facut-o chifle.



Chiflele le-am uns cu ou si le-am presarat cu seminte de susan, iar painea am lasat-o acoperita de faina pentru aspectul rustic ce il capata la copt.









E o paine satioasa, usoara nu pufoasa, ramane proaspata 4-5 zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog

Translate

Fair-play in bucatarie

Image and video hosting by TinyPic

Retete facute cu drag pentru cei dragi...