15 februarie 2010

Aluat dulce pentru tarta

De mult doream sa fac tarta ... dar sa nimeresc - e corect cuvantul "nimeresc" - din prima un aluat placut... am mancat de la diferite cofetarii acele mini tarte cu fructe foarte aspectuoase dar prea putin gustoase datorita aluatului fad si fara acel "ceva" ce te face sa ridici din spranceana si sa spui din suflet "mmmm bun!"
Eu daca incerc ceva nou si nu imi place gustul nu mai repet experienta! Cat de bine prezinta sau suna... nu mai fac! Sunt atatea retete care asteapta sa fie incercate incat nu mai dau importanta celei ratate - cu sau fara vina mea! :))
Asadar.... si prin urmare sa revenim la tarta mea.. Am primit de la Maria o minicolectie cu retete de Jamie Oliver si tot rasfoind prin ele am dat de reteta la aluatul de tarta facuta de Jamie... pur si simplu am simtit ca e reteta pe care o caut si am incercat-o fara pic de teama. E adevarat ca e si foarte simpla si rapida si nepretentioasa asa cum sunt majoritatea retetelor lui!
Am respectat reteta si a iesit ... mmmm delicios!

250 gr unt
200 gr zahar pudra
un praf de sare
500 gr faina
4 galbenusuri de ou
4 linguri de lapte/apa rece

Aceste cantitati ajung pentru 2 tavi a 30 cm diametru!

Am preferat sa amestec cu mana toate ingredientele dar se poate face si la robot.
Se face crema untul, zaharul si sarea, adaugam galebenusurile de ou si faina. Amestecam pana devine o coca sfaramicioasa! Nu trebuie amestecat mult deoarece glutenul incepe sa se manifeste si la copt aluatul nu isi mai pastreaza fragezimea.



Rulam aluatul rezultat il foliem si il punem la frigider pentru minim o jumatate de ora.







Aluatul iese fraged, aproape pufos! Cu ce umplem tava... e la alegerea noastra in functie de gusturi si ce avem prin bucatarie cand ni se nazare de "ceva bun"! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog

Translate

Fair-play in bucatarie

Image and video hosting by TinyPic

Retete facute cu drag pentru cei dragi...