19 ianuarie 2010

Paine din faina integrala

Astazi am avut pofta sa fac paine in casa. S. a fost tare incantat asa ca am avut si ajutoare la bucatarie! :)

Am folosit:
- 1 kg faina integrala
- 1 ou
- 50 gr drojdie
- 1 lingurita sare
- 2 lingurite zahar
- 50 ml ulei
- seminte de dovleac care dau painii un gust de nuca sau alune
- seminte de floarea soarelui normalizeaza tensiunea arteriala si reduce riscul aparitiei infarctului, combate stresul si migrenele.
- seminte de in foarte bune in combaterea constipatiei,scaderea colesterolului si multe altele
- seminte de susan (prin consumul regulat se poate ameliora constipatia, crizele hemoroidale si sindromul premenstrual)





Am rasturnat faina si am pus semintele de floarea soarelui, in si dovleac cu ou. Am incalzit 500 ml apa cu sarea si zaharul in care am dizolvat drojdia. Am turnat maiaua si am purces la framantat.



Am lasat la dospit aluatul acoperit cu un prosop timp de 30 min. Am imparitit dupa aceea in doua aluatul din care am facut 3 baghete pe care le-am impletit.





Am presarat seminte pe painea impletita unsa cu putin ulei (se poate unde si cu ou pentru o culoare mai frumoasa - eu am vrut sa imi iasa culoarea fainii). Din cealalta jumatate ramasa am rulat si am taiat cu cutitul iar bucatile le-am lasat sub forma de painici. Le-am acoperit cu seminte si le-am dat la copt pentru 35-40 minute (foc mediu) la cuptorul preincalzit.





4 comentarii:

  1. hmm
    n-am mai facut de mult paine
    mi-ai facut pofta
    acum e musai sa prestez diseara cand ajung acasa
    [pup]

    RăspundețiȘtergere
  2. Spor la treaba Maria! Sigur nu se compara painea de casa cu cea cumparata! Si mai si miroase casa a sarbatoare cand o coci!Mmmm... Pup si multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Oh, interesanta reteta ta! Am facut si eu, cam la fel, dar dintr-un mix de faina alba cu integrala de secara. Nu stiam acest sortiment de faina. Spune-mi, ca nu-mi dau seama din fotografie, cat de pufoasa a fost si daca s-a rupt fasii... O sa caut si o sa incerc o combinatie din asta, secara si soia. O sa incerc si combinatia de seminte. felicitarile mele, arata foarte bine painica!

    RăspundețiȘtergere
  4. Painea facuta din aceasta faina nu e iese prea pufoasa...e gustoasa, consistenta legata... nu se faramiteaza.
    Multumesc mult pentru vizita si aprecieri! :)

    RăspundețiȘtergere

Faceți căutări pe acest blog

Translate

Fair-play in bucatarie

Image and video hosting by TinyPic

Retete facute cu drag pentru cei dragi...