11 ianuarie 2010

Prajitura Adelina

Prajitura ce v-a urma am mancat-o la mama soacra care o facea cu foi pe fundul tavii coapte. O devoram pur si simplu cand ajungeam la ea... iar ea stiind ca imi place atat de mult imi facea de fiecare data cand stia ca ajungem pe la ea... mmm ce vremuri! Cu timpul nu a mai putut sta atat de mult la bucatarie si nici rabdare .... asa ca a innlocuit foile cu biscuiti. Si chiar i-a iesit combinatia mai ales cu biscuiti cu aroma de vanilie.
Asadar nestiind ce nume sa ii dau am numit-o dupa cea de la care am invatat sa o fac...

- 1 kg biscuiti Hansa de vanilie (sau orice buscuiti cu aroma de vanilie)
- 1 l lapte
- 3 oua
- 2 pliculete zahar vanilat
- 3 linguri cu faina
- un pahar (de 200 g) de zahar
- unt sau margarina 100 g (prefer untul)
- frisca
- fructe pentru ornat




Crema :

Se fierbe laptele. Intre timp batem ouale cu zaharul pana se deschid la culoare adaugam faina si omogenizam bine sa nu aiba cocoloase si adaugam si zaharul vanilat!






Punem aceasta compozitie peste laptele fiert si amestecam in continuu la foc mic sa nu se lipeasca compozitia pana aceasta se ingroasa ca o budinca si incepe sa se desprinda de pe peretii vasului! Se adauga untul si amestecam in continuare pana acesta s-a topit de tot! Stingem focul si lasam sa se "odihneasca" 5 minute!

Cat sta crema sa se raceasca putin pregatim o tava in care adaugam cate un strat de biscuiti inmuiati putin in lapte. Astfel punem un strat biscuiti unul de crema! Mie imi ies 4 straturi de biscuiti dintr-un kilogram la tava pe care o folosesc! Deci atentie la tava... :)) Cand schimb vasul in care ii pun mai intai intind biscuitii pe un rand si ma asigur ca imi ajung dupa aceea! ;)






Punem totul la loc racoros sau in frigider daca e suficient de racita compozitia cel putin 3 ore. Se taie cat biscuitele si se orneaza dupa preferinta cu frisca si fructe de sezon!




P.S. Poate fi servita si fara frisca si fructe... dupa preferinte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Faceți căutări pe acest blog

Translate

Fair-play in bucatarie

Image and video hosting by TinyPic

Retete facute cu drag pentru cei dragi...