20 februarie 2010

Friptura de pui cu lamaie

Baietilor mei le place foarte mult friptura... in special puiul gatit in fel si chip ... Sunt in consecinta nevoita sa vin cu ceva nou cat mai des ... Cea mai noua reteta cu pui... pui cu lamaie ! Acum am si eu o "pasare" ... imi place puiul intreg la cuptor... imi place cum arata cand il fezandez... cum arata in tava cand il bag in cuptor si imi place sa il vad cum iese rumen si imbietor si dispare fulgerator! :)
Mandrul din povestea urmatoare a disparut atat de repede incat nu am mai apucat sa fac poza si la farfuria cu garnitura langa... erau gramada in bucatarie rupti de foame si nicidecum binevoitori sa imi fac eu numarul cu aparatul de fotografiat! Ntz... Ntz ... Ntz... ce remarci rautacioase pot face cand le e foame! :))) mai ales 'al mare care e cel mai pofticios barbat pe care il puteam lua langa mine! Numai ca nu razbeste de S. care isi aronda portiile cele mai bune din start! :))

Asadar am luat si am pregatit o bucata de inaripata la 2 kilograme si un pic... Spalat, fulguit pe unde a mai trebuit... 3 lamai mari , cimbru, putina menta si un pic de busuioc, toate insotite si de 4 catei mari de usturoi sa nu se plictiseasca mirodeniile intre ele.




Am stors lamaile pana la ultimul strop am spart capatanile la usturoi si le-am lasat in hainele lor ( ce sadica am fost! :D - hi hi si ce mi-a placuuuut!!!) am adaugat mirodeniile in sucul rezultat am adaugat si o lingurita de sare si am inceput sa tavalesc puiul prin acest ... bait. L-am lasat cu pieptul mandru in zeama si l-am bagat la rece sa ii vina mintea la capul ce nu il mai avea... circa 1 ora.





Dupa fezandare i-am facut un pat din doua cepe taiate rondele ... l-am indopat cu cojile de la lamaie si cateii de usturoi... l-am pus in tava si bagat la cuptorul incins pentru o ora si 20 de min la foc potrivit.







8 comentarii:

  1. Mama, ce ma oftic ca n-am si eu baiat asa pofticios! Al meu mandru daca vede ceva pe puiul lui, nu mai zic ca are un miros extraordinar si miroase orice abatere de la plictisitoarea sare cu piper, nu mai mananca. Asa ca ma imbat doar privind la minunatatea de pui de la tine din tava ...
    Sa-ti dau un pont vazut la Jamie (ca-i prietenul meu ;)) daca tot iti plac lamaile langa pui. Fierbi o lamaie (normal ar trebui sa fie bio, daca nu frecata bine coaja sa scapi de adausuri cat de cat) si cand a dat asa 3-4 min. in clocot o scoti, o intepi putin si o vari in burta puiului, pe care il bagi repede la cuptor .... se face mai bine, dandu-i lamaia pe langa gust si fierbanteala din interior. Eu am incercat-o pe niste oaspeti - saracii! A iesit bestial!
    Sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult Alina ... voi incerca cu lamaia fiarta cu prima ocazie! Weekend placut va doresc si pupi multi la strumfi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nally... super reteta... buna de notat.. dar sigur o voi gasi aici... Multumesc frumos... sigur o voi face... Si ideea cu lamaia fiarta e buna de adaugat... Sa aveti un week-end placut

    RăspundețiȘtergere
  4. Aici o vei gasi Felis...:) iese foarte frageda carnea si are si un pic aroma de lamaie! Noua ne-a placut!
    Multumesc pentru vizita si pupici micului strengar!
    Weekend placut fetele!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sexoasa rau pasarea! Sau era sexos? Ii inteleg pe pofticiosi, desi nu ma numar printre ei. La cum arata, mananci si cu ochii! Si se potriveste la dieta, dar fara piele.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Elena... nu stiu cu siguranta sexul cracitului... sau cracitei...:)) Am inceput de ceva vreme sa jupoi puiul la orice mancare ... dar daca il prajesc sau il fac la cuptor nu ii iau pilea caci se usuca prea mult carnea. Chiar si mandrul meu mic stie ca "nu e bun la inima mami, nu e asa?" si ii da la o parte pielea nu o mananca. :) Eu recunosc ca mai scap cate o bucatica crocanta... :P Dar S. nu! Lui i-a intrat foarte bine si corect ca nu e buna pielita si nu o mananca sub nici o forma! Iar asta ma face sa ma simt closca! :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Nally... am facut azi friptura... doamne ce aroma cd am taiat-o...mmmmm...
    Multumesc de reteta.. pup piticii...

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumim pentru pupici!! ii intoarcem inzecit! :)
    Ma bucur ca v-a placut! Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere

Faceți căutări pe acest blog

Translate

Fair-play in bucatarie

Image and video hosting by TinyPic

Retete facute cu drag pentru cei dragi...